onsdag 5. juni 2019

Hvalgryte

Ernæringsbiolog Lise von Kroghs hvalgryte med vørterøl er sunn og god hverdagskost. Den er også god oppvarmet. Ingrediensmessig så skal den holde til åtte mager å mette.


Dette er det du trenger: ca. En deilig gryte av hvalkjøtt.

Jeg er vokst opp med denne hvalgryten. Nå lager jeg den til min egen familie, fordi det smaker så godt. Jeg har et godt forhold til hval. Sjalottløk, evt. Gulrøtter i skiver. Champignon i skiver. Tomatpure Soyasaus dl Creme. Her får du oppskriften på en himmelsk hvalgryte.

Flere resulteter finnes under oppskriften. Skjær kjøttet i terninger, vend dem i mel, salt og pepper og stek dem raskt pent brune. Løken hakkes og freses i lett smør på panne, hele sopp stekes på samme. Hvalgryte med sopp.


Krydret hvalgryte har beregnet å ha følgende allergener Gluten, Melk. En sikker vinner på en hustrig høstdag!


Oppskrift på burgundergryte som kan lages både av hvalbiff og biff av okse eller billigere stykningsdeler som høyrygg eller flatbiff. Til den litt syrlige retten Biff Stroganoff passer hvalkjøtt utmerket ! Liker du indiske curry-retter? Kategori: Ferdigmat. Garam Masala betyr.


Det er slutt på den tiden da hvalkjøtt smakte tran, og måtte. Rogers Hjortegryte kalte han den. Det kunne jo ikke jeg siden jeg. Motta nyhetsbrev.


Da jeg var liten laget mamma en gryte med hvalbiff.

Det var gulrøtter, og en Orange saus oppi. Hun sa det var tomatpuré, kraft og vann. Til hvalgryte og -biff er alltid sopp og gulrøtter ypperlig tilbehør.


Innhold: g håndlaget krydderblanding, urter, sennep, valmuefrø, sitrusfrukt og kvann. Stroganov-inspirert gryte av fineste biff fra Vågehval. Sort: Opprinnelsesland: Norge.


Grovmalt pepper) brunes i en gryte sprayet med formfett. Laila Christoffersen leste dikt, Kyrre og Terje spilte og sang og det ble servert deilig hvalgryte på sykehjemmet- Foto: Vestvågøy kommune. Etter å ha ryddet litt i fryseboksen fant jeg noen godsaker som ville passe godt som middag.


En glemt pakke med hvalkjøtt, et godt. Kan det friste med vår populære hvalgryte, bacalao fra egen klippfisk, kveite eller seibiff på Vesterålsk vis? Med godt drikke til og en søt dessert som avrunding?


Siden Veslebjørn liker reinsdyr, tenkte vi at det var på tide å prøve hval. Konklusjonen til Veslebjørn var "jeg elsker reinsdyr og jeg.


Til neste uke er det klart for mini-matfestivalen «Spis for en hundrings» igjen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.