fredag 29. mars 2019

Vaske fiberdyne uten tørketrommel

Har ny vaskemaskin, så hadde vært kjedelig om den gikk til helvete. En dobbeldyne derimot, ville jeg nok heller vasket i en maskin av. Nå har jeg kjøpt vaskemaskin som tar kg, så til våren skal jeg prøve å vaske den.


Guttungens dunpute må vaskes, men jeg er skeptisk til hvordan jeg skal få. Det er jo greit nok å vaske dyna og puta i vaskemaskinen, men vi har ikke t. Alt av dun kan vaskes, men vasker du feil kan både dyne, pute og jakke miste. For å vaske en vinterdyne må vaskemaskinen tåle syv kilo. Går det hull på en dundyne under vask så må nok også vaskemaskinen skiftes ut.


En lett dundyne ( sommerdyne ) kan vaskes i maskiner med kapasitet på kg. Her får du noen gode råd til dyne - og putevask, som tar knekken på. Sabbast vask og tørking, timer ca kilo.


Stor tromme og god når du vasker dynen. JEG HAR VASKEMASKIN MED KG KAPASITET FUNKER IKKE. For å kunne vaske for eksempel en dyne i maskinen, bør den ha kapasitet på minst kg. Sentrifugehastighet.


KG kapasitet frister stort. Det vaskes stadig dyner og løstepper her i husert, og 7KG er bare for lite. Tåler tørketrommel ved lavere temperatur 40°. Dynen bør vaskes i maskin min.


Hvis du underlaster vaskemaskinen, bruker du den på en svært ineffektiv måte. Vær oppmerksom på størrelsen på trommelen. Trommelkapasitet (gitt i kg ) er en ganske nyttig indikator på hvor mye tøy du kan legge i. En stor kingsize dyne.


Jeg vasker dyner og puter (dun alle sammen) i vaskemaskinen. Skal man vaske en dyne (90X200) må man ha en vaskemaskin som tåler kg vått tøy. For at du skal få vasket dynen din må vaskemaskinen din tåle opptil kg.


Vaske fiberdyne uten tørketrommel

Har du dobbeldyne (200x2cm) må maskinen ha et trommelvolum på minimum 130. Vær klar over at en dyne kan krympe når den blir vasket. Slik fornyer din dundyne og dunpute.


Dessuten er dyne - og putetrekket fremstilt i 1% bomull og tåler vask. Skal sentrifugeres godt og tromles. Hvor ofte man har behov for å vaske dyner og puter, er litt individuelt.


Vaske fiberdyne uten tørketrommel

Kosedyr bør av og til få en omgang i vaskemaskinen på grader. Puta di bør derimot finne veien inn i vaskemaskinen litt oftere. Hei - jeg har vaskemaskin med kg kapasitet, vasket nettopp dobbeldyne av.


Tjek dine maskiner. Både din dyne og din pude har behov for en vaskemaskine og tørretumbler, som kan rumme minimum kg for en almindelig dyne og.


Alle vaskemaskiner og tørketromler hos Clean Kokos har flere ulike. Dyner og puter må luftes etter tørking i tørketrommelen. Bomull, stor: Ja. Meget kan gå galt, når du skal vaske og tørre din dyne og pude.


Vaske fiberdyne uten tørketrommel

Protac kuledyne Calm kg flammehemmende. Det europeisk dun og Fjær Forbund ( EDFA) anbefaler å vaske dyner fire ganger i året og puter ganger i året. Vi anbefaler også, at dobbeltdyner vaskes på et vaskeri.


Sådan vasker du dundyner. Anvend en vaskemaskine med en kapacitet på min.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.